lørdag 5. mai 2012

Gazpacho med ovnsbakte grønnsaker

Ingredienser:

1 kg tomater, delt i to
2 paprika, delt i to
1 løk, delt i fire
2 fedd hvitløkt, delt i skiver

Disse puttet jeg i ovnen i en 30 minutters tid (en annen gang vil jeg forsøke å bake dem enda lenger og legge snittsiden til tomatene opp for å få en sterkere smak på suppa) på 200 grader.

Hadde alt sammen i blenderen på kjøkkenmaskinen. Og tilsatte:

1/2 agurk
1 chili
1 dæsj balsamicoeddik
1 dæsj hvitvin
Litt salt og pepper

Lot maskinen gå til det var helt jevnt og satt den i kjøleskapet til den var helt kald. Ved siden av serverte jeg foccacia laget av havrebrødmiksen til Finax.

Var det vellykket? Vel, herr Gluten mente det smakte som det skal gjøre, men ungene syntes det var uvant. Som jeg nevnte tidligere, neste gang skal jeg ovnsbake grønnsakene enda litt lenger for å få en mer intens smak. Bilder? Dessverre, den ble spist opp av en sulten familie.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar