1,2 liter rismelk
4 ss fiberhusk
0,5 gram safran
1 pakke gjær
La alt dette blandes i maskinen
Tilsett:
1 kg semper fin mix
1,5 dl sukker
8 ss melkefritt margarin
1 egg
La alt gå og blandes lenge. Ha det i engangsplastposer fra butikken. Sprøyt ut lussekatter på brett. La dem heve i 1-2 timer. Pensle dem med egg og stikk to rosiner i hver lussekatt, før du steker dem på 220 grader i 10-12 minutter.
Dette er bloggen til herr og fru gluten, sammen har vi barna frøken glutenfri og lillegluten.
Viser innlegg med etiketten melkefritt. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten melkefritt. Vis alle innlegg
mandag 12. desember 2016
mandag 5. desember 2016
Honning- og kanelnøtter
En pose med mandler
2 ss flytende honning
1 ts olje
3 ts kanel
Noen klyper salt.
Bland sammen honning, mandler og olje. Legg nøttene ut på et brett og strø over salt og kanel. Stek nøttene på 200 grader midt i ovnen i 7-8 minutter. De er ferdige når det bobler litt i honningen.
2 ss flytende honning
1 ts olje
3 ts kanel
Noen klyper salt.
Bland sammen honning, mandler og olje. Legg nøttene ut på et brett og strø over salt og kanel. Stek nøttene på 200 grader midt i ovnen i 7-8 minutter. De er ferdige når det bobler litt i honningen.
Etiketter:
glutenfritt,
Godteri,
Julegodter,
melkefritt,
Turtips,
vegetar
søndag 4. desember 2016
Biscotti
Første julekake er bokstavelig i boks. Det er fremdeles vanskelig å dele biscottiene i skiver etter at de er stekt første gangen, så du må være tålmodig og vente til de er blitt helt kalde. Deretter må du finne fram den aller skarpeste kniven du har, og skjære dem i skiver. Når de kommer ut av ovnen andre gangen, må du igjen være forsiktig, så du ikke knekker dem.
Ingredienser:
3 egg
300 gram sukker
1 ss sitronskall
350 gram Toro fin kakemiks, jeg brukte akkurat en pakke, altså litt mindre
1 ts bakepulver
225 gram grovhakkede mandler.
Pisk egg og sukker til eggedosis, vend inn sitronskallet. Bland inn bakepulver og mel. Til slutt tilsatte jeg mandlene. Legg dem i en lang, ganske tynn pølse på bakepapiret, og stek dem i 50 minutter på 150 grader midt i ovnen. Ta dem ut og la dem bli helt kalde. Skjær etter beste evne pølsene i skiver, og legg dem tilbake på stekebrettet. Deretter skal de tørke i 15 minutter til. Ikke flytt dem med en gang, men la dem bli kalde igjen før du løfter dem.
Ingredienser:
3 egg
300 gram sukker
1 ss sitronskall
350 gram Toro fin kakemiks, jeg brukte akkurat en pakke, altså litt mindre
1 ts bakepulver
225 gram grovhakkede mandler.
Pisk egg og sukker til eggedosis, vend inn sitronskallet. Bland inn bakepulver og mel. Til slutt tilsatte jeg mandlene. Legg dem i en lang, ganske tynn pølse på bakepapiret, og stek dem i 50 minutter på 150 grader midt i ovnen. Ta dem ut og la dem bli helt kalde. Skjær etter beste evne pølsene i skiver, og legg dem tilbake på stekebrettet. Deretter skal de tørke i 15 minutter til. Ikke flytt dem med en gang, men la dem bli kalde igjen før du løfter dem.
Abonner på:
Innlegg (Atom)

