lørdag 30. mars 2013

Påskemarshmallows

Disse har jeg laget før, men jeg ønsket å forsøke om det funket med en gul påskevariant. Jeg hadde i tillegg i litt gul farge, for de ble litt gustne i fargen. Det kommer kanskje bilde senere, men de står til tørk nå, så de er ikke mye å ta bilde av ennå.

ADVARSEL: Bør ikke lages dersom du ikke er fryktelig glad i søtsaker. Neste gang skal jeg prøve sitron.

1 dl appelsinjuice
8 plater gelatin


Bløtlegges, og piskes med vispen i en kjøkkenmaskin.

4 dl sukker
2,5 dl lys sirup
1 dl appelsinjuice


Koker på svak varme i 5 minutter. Dette skal du helle i gelatinblandingen i en tynn stråle, mens kjøkkenmaskinen pisker i full fart. Fortsett piskingen i 10-15 minutter, hell i

2 ts vaniljesukker

og pisk litt til.

Strø melis på et bakepapir og klask røra utover. Stryk massen ganske flat. Sikt melis på oversiden, og la det stå og tørke til dagen etter. Jeg brukte pizzahjul for å dele dem opp i firkanter. Deretter dyppet jeg alle sidene i melis, og lot dem stå og tørke litt til. Oppbevares i boks.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar