mandag 13. august 2012

Ikke-ketchup

Forsøkte å lage ketchup i dag, men det synes jeg ikke det liknet på. Jeg sier ikke at det ikke var godt, men det liknet mer på en tomatsaus. Kanskje ville den liknet mer hvis jeg hadde kokt den lenger? For at jeg skal huske det til neste gang, skriver jeg likevel ned oppskriften slik at jeg kan forsøke å forbedre meg en annen gang.

1 boks økologiske cherrytomater
2 ss økologisk tomatpure
1,5 dl mørkebrunt sukker
1 dl eplesidereddik
1 stort fedd hakket hvitløk
1/2 rød hakket chili
1 hakket rødløk
Litt olje

Stek rødløken en stund i oljen, hell i alle de andre ingrediensene og kjør glatt med en stavmikser. La blandingen småputre i en times tid til den har tyknet og likner ketchup. Dersom den ikke er glatt nok, kjører du den en gang til med stavmikseren. Server kald.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar