søndag 22. januar 2012

St. Bernhard?

Sarah Bernard, eller staves det ikke slik? Det var kaka jeg tenkte jeg skulle lage i romjula, men så langt kom jeg ikke. I dag har jeg vært alene, og da fikk jeg lyst til å forsøke meg på disse småkakene som smaker godt, og egentlig kan kjøpes i kjøledisken og som smaker helt OK. Javel da. Jeg har juksa litt. Jeg har kjøpt ferdig kranskekakemasse fra Odense. Men jeg har laget resten selv.



Ingredienser:
1 pakke kransekakemasse.
1 hus med kremfløte
1,5 plater med kokesjokolade

Glasur:
Kokesjokolade
4 ss kokosfett

Dag 1:
Varm opp fløten og smelt kokesjokoladen i den. Sett fløten i kjøleskapet til dagen etter.

Dag 2:
Skjær kransekakemassen i skiver, og stek dem på 180 grader i ca 10 minutter. Jeg stekte mine litt for lenge. La disse stå og bli helt kalde, så pisker du kremfløten til krem. Sprøyt på kakene og sett dem i fryseren.

Smelt kokesjokoladen i vannbad og tilsett kokosfettet. Dypp kakene fort i glasuren og legg dem tilbake i fryseren. Inntas ved behov.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar